Testtartás

A rossz testtartás ellenszerei

Rossz testtartásKi ne ismerné a napi 8-10 órás ülőmunka következtében jelentkező fájdalmat a derék - nyak - váll vonalán?

Az irodai dolgozók többsége küzd a jelenséggel, de csak kevesen tudják: ha nem tesznek ellene, az komoly ízületi problémákat, valamint a gerinc működésében jelentkező rendellenességet eredményezhet. Mit tehetünk azért, hogy enyhítsük a fájdalmat, és megelőzzük gerincünk kóros elváltozását?

Ne üljön keresztbe tett lábakkal!

A helyes testtartás rendkívül fontos, ugyanakkor hiába ülünk egyenesen, ha mindeközben keresztezzük lábainkat. Elsősorban a medence környékén jelentkező fájdalommal kell hosszú távon számolnia annak, aki tartja ezt a rossz szokást.

Húzza ki magát!

Ha görnyed, nemcsak a hát - nyak - váll vonalán jelentkező fájdalom fogja kínozni, hanem komolyabb gerincproblémák is kialakulhatnak. Annak érdekében, hogy ne feledkezzen meg az egyenes testtartásról, helyezzen el egy cetlit a monitora sarkára és írja rá, hogy "Egyenes hát!". Meglátja, már a nap végén hálás lesz ezért az apró erőfeszítésért!

Legalább óránként egyszer álljon fel és nyújtózkodjon!

Nagyon fontos, hogy óránként egyszer mozgassuk át a testünket, ellazítva izmainkat. Álljon fel székéből és nyújtózkodjon nagyokat! Végezzen apró fejkörzést, mozgassa át derekát, majd csípőjét. Végezetül homorítson, majd domborítson. Mindössze néhány percet vesz igénybe ez az egyszerű mozdulatsor, mégis sokkal jobban fogja érezni magát!

Használjon ülőpárnát!

Fontos, hogy külön figyeljünk a derekunkra is. Ma már számos olyan ülőpárna, kiegészítő létezik, amellyel megkímélhetjük derekunkat a folyamatos ülőmunka közben. A párnák kialakítása speciális, figyelembe véve testalkatunkat, esetleges panaszainkat.

Mozogjon valamit a szabadidejében!

A mozgással megerősíti azokat az izmokat, amelyek segítenek a helyes testtartás fenntartásában. Ma már korszerű módszerek és gerincerősítő kúrák segítenek a problémák kezelésében, megelőzésében. Ezek segítségével nemcsak a fizikai, hanem a szellemi teljesítőképességünket is növelni tudjuk, ráadásul megszüntetik a kellemetlen tüneteket, és a gerincből kisugárzó fájdalmat.