facebook
 
5 érv a reggeli torna mellett

5 jó ok, amiért érdemes reggel tornázni

Mikor a legjobb edzeni? Reggel, délután vagy este? A legtöbb szakértő erre azt mondaná: mindegy. Az a fontos, hogy minél többet mozogjunk. A legtöbb esetben az akaraterő és a következetesség hiánya az, ami megakadályoz minket a rendszeres mozgásban, a leggyakoribb kifogás pedig az időhiány. Ha tovább olvasol megérted, miért hatékonyabb a reggeli torna, és hogyan szakíthatsz időt Te is minden nap az edzésre.

 

1. Szervezd át az életed, és szánj időt a reggeli edzésre

Ha munka után nincs elég időd a mozgásra, mert otthon is számos tennivaló vár, és ahelyett, hogy este elmennél egy fitneszterembe, inkább fáradtan ágyba dőlsz… akkor mozogj reggel, és szerezz be magadnak otthoni fitneszgépeket! Egy, az Egyesült Államokban végzett felmérés során kiderült, hogy a rendszeres testmozgást végzők 90%-a reggel, munkába indulás előtt edz. Így délután másra is van idejük, és abban a tudatban térhetnek aludni, hogy megvolt a napi mozgásadagjuk.

 

2. Az anyagcsere nem áll át automatikusan reggel

Reggel felkelsz, fogat mosol, gyorsan bekapod a reggelit, és már rohansz is a munkába. De valóban felébredtél már? Az anyagcseréd biztosan nem. Most képzelj el egy másik forgatókönyvet. Reggel felkelsz, megmosakszol, 30 percig edzel, majd elfogyasztasz egy egészséges reggelit. Ez azt jelenti, hogy egyrészt letudtad a napi edzést, másrész már azelőtt elégetsz pár kalóriát, mielőtt kilépnél az otthonodból. Közismert, hogy a reggeli órákban végzett testmozgás több kalóriát éget.

 

3. Választhatsz: lehetsz éjjeli bagoly vagy hajnali pacsirta

Az ember napi aktivitási ciklusa óraműszerűen működik. Ha változtatsz rajta, és az éjszakai életet reggeli torna helyettesíti, meg fogsz lepődni, milyen gyorsan képes alkalmazkodni a test az új helyzethez. Soha nem tudhatod: lehet, hogy az új életritmus még jobban tetszik majd. Egy próbát mindenképpen megér.

 

4. A reggeli torna jobb alvást jelent

Vizsgálatok bizonyítják, hogy a reggeli edzés felkészíti a testet a napi kihívásokra, ugyanakkor este segít az elalvásban. A Sleep tudományos magazin által végzett felmérés azt mutatta, hogy a reggeli edzést végzők jobban is aludtak, mint délután edző társaik.

 

5. A reggeli edzés jobb, mint a reggeli kávé

Hány csésze kávé kell ahhoz, hogy végre felnyisd a szemed? Bár kétségkívül könnyebb lehajtani egy csésze kávét, a reggeli torna ugyanúgy felébreszt. Sőt, vizsgálatok bizonyítják, hogy a testmozgás kitisztítja az agyat, és 10 órán keresztül javítja a koncentrációs képességet. Az agyadnak oxigénre, nem pedig koffeinre van szüksége. Ha tehát fel akarod ébreszteni az agyadat, reggel inkább a futócipődért nyúlj, ne a kávéscsésze után. Ha ezt teszed, egész nap koncentráltabb és energikusabb leszel.

 

És végül... hogyan szakítsak időt a reggeli tornára?

Egyszerűen. Feküdj le 1 órával korábban, és állítsd az ébresztőórát a szokásosnál fél órával korábbi időpontra. Így 30 percig hosszabb ideig alhatsz, és a következő 30 percet testmozgással töltheted.