facebook
 
Nyári fitnesz

Érdekes tanulmány: Nyáron se hanyagoljuk el a fitneszt!

Nyári fitnesz

Sokan azzal áltatjuk magunkat: mivel nyáron több lehetőség van mozogni a szabadban, elhanyagolhatjuk a sportolást a fineszgépen. Valójában jóval kevesebb szabadidő áll rendelkezésünkre az edzésekhez, emiatt pedig még az eddigi eredményünkből is veszítünk. Szakértők azt javasolják, soha, még nyáron se hagyjuk abba a szokásos otthoni tréningünket.

De miért jut kevesebb idő a mozgásra nyáron?

A nyári szabadságolások következményei:

1. A munkahelyen gyakran nemhogy kevesebbet, de még többet is kell dolgozni a kollégák távolléte miatt, mert a saját feladataink mellett még az övéiket is el kell látni.

2. Ha mi megyünk szabadságra, akkor az utazást megelőző hetekben kétszer annyit dolgozunk, hogy minden rendben legyen akkor is, ha nem vagyunk bent. Ráadásul ha visszatértünk, ránk szakad a sok bepótolnivaló, emiatt még jó pár hétig azt se tudjuk, hogyan érjük magunkat utol.

3. Az utazások alatt többnyire ülünk az autóban, a repülőn, a turistabuszon, vagy épp a hajókiránduláson. A tűző napon se futkosunk a parton, legfeljebb úszunk egy kicsit, amely persze hasznos, de egészen más izomcsoportokat mozgat meg.

4. A gyerekeknek nincs iskola, így velük is nekünk kell egész nap törődni.

5. Nyáron nagyobb társasági életet élünk, szívesebben kiülünk beszélgetni a barátokkal egy-egy kávézó, étterem teraszára, mint elmenni sportolni.

Ezeken kívül még számos más ok is hátráltathatja az edzésben maradásunkat, például előfordulhat, hogy pont mindig azokon a napokon rossz az idő, amikor futni mennénk. Egy-egy esős hétvégén, vagy egy szeles hét során egyáltalán nem tudunk például biciklizni. Ez azért rossz, mert egy-két hét kiesést már komolyan megérzünk.

Mit mondanak a szakértők?

A helyes stratégiára az ajánlás a következő: a nyár során is a megszokott rendszerességgel folytassuk a már bevált fitneszprogramot, a szabadlevegős mozgás pedig erre pluszként épüljön rá, tehát az legyen a hab a tortán. Így elégedettséggel tölthet majd el bennünket, hogy nyáron nemhogy kevesebbet, hanem tényleg többet sportoltunk. De ha ez mégsem így lett, akkor ősszel és télen igyekezzünk az otthoni fitneszgépen ledolgozni a nyári lustálkodás következményeit...